dinsdag 22 januari 2008

Anna's winterjas

Een beetje laat misschien, maar de afgelopen weken ben ik bezig geweest met Anna's winterjas. Het was een hele klus, maar het resultaat is nu een originele, warme, waterdichte jas, waar Anna erg blij mee is. Anna heeft vaak wat moeite met nieuwe kleren en wil het allerliefst elke dag een rokje of jurk aan. Dus toen ik haar nieuwe jas een jurkjas noemde, was ze meteen om. Erg hè, zo'n dametje! Ik heb voor de jas het Roos-patroon 4007 gebruikt in maat 92. Ik heb hem iets ruimer geknipt, zodat hij aan het begin van de volgende winter ook nog past. De jas bestaat uit wel 4 lagen. De schaar heeft echt overuren gemaakt! De eerste laag is een ribstof van Stenzo, daarna komt een lelijk beige waterdicht stofje en fleece in dezelfde kleur. Dat ruimt lekker op in mijn lapjeskast... Als laatste heb ik als voering een laag borg gebruikt. Jeanette, bedankt! Als je nog eens grote opruiming houdt...

Geen opmerkingen: