zondag 2 maart 2008

Koorddanseresje

Het is al even af, maar ik zal Anna's koordanserespakje voor het circusfeest van de peuterspeelzaal toch nog even laten zien. Anna is er helemaal gelukkig mee. Voor de foto moest ze het natuurlijk aan... geweldig om te zien hoe ze met haar parapluutje door de kamer liep te huppelen. Ik heb het patroon van een balletpakje uit de Ottobre van lente 2007 gebruikt. De pasvorm is erg goed! Ik heb maat 104 gebruikt en het bovenstukje wat smaller gemaakt. Er moest namelijk ook nog een luier bij inpassen... Anna heeft nog niet de behoefte zindelijk te gaan worden, helaas! Voor het lijfje heb ik roze velours de panne gebruikt. De mouwzomen, hals en pijpjes van het pakje zijn afgewerkt met blootelastiek, 70% van de totale lengte. Eerst heb ik het elastiek eraan vast gelockt en daarna omgevouwen en met een grote zigzag vastgestikt.
Voor de rok heb ik van roze organza met een zilverkleurige print een grote cirkel geknipt en daar weer een cirkel uitgeknipt. De binnenrand heb ik gerimpeld en tussen het onder- en bovenstukje van het balletpakje uit gestikt. De buitenrand heb ik omgebiesd met wel 5 meter(!) kant en klaar baisband van grijs organza. Ik heb daarbij voor het eerst mijn baisbandvoetje gebruikt. Ik moest even zoeken naar de beste methode om de stof te laten geleiden, maar wat een geweldige uitvinding!!! Vooral met twee van die dunne glibberige stofjes. Dat scheelt echt enorm veel tijd èn ergenis!
Na dit project durf ik het zelfs aan om een zwempakje te maken. Het is echt heel leuk om te doen!

Geen opmerkingen: