zondag 26 oktober 2008

De Witte Engel

Afgelopen week hebben we heerlijk een aantal dagen uitgewaaid op Texel. Echt genieten, even niets moeten... We hebben heerlijk aan het strand gewandeld, gefietst, Ecomare bezocht, de vuurtoren bewonderd en natuurlijk gewinkeld in "De Witte Engel", echt een paradijs voor poppenmaaksters!!!
Ik heb even flink ingeslagen voor het maken een kerststal van vilten figuren (gevuld met schapenwol). Deze week ga ik daarmee beginnen met hulp van de oppas van Anna. We hebben een paar avonden ingepland (samen met haar dochter en schoondochter) om alles in elkaar te zetten. Heel gezellig, maar wel een hele klus! De verwachtig is ook niet dat ik hem voor de kerst helemaal af ga krijgen. De stal zal gaan bestaan uit: Maria, Jozef en het kindje Jezus, een herder met schapen, een os en ezel en drie wijzen met kamelen. Als ik alles af krijg, behalve de wijzen en de kamelen, ben ik al heel blij! We zullen het wel zien... Ik heb er in ieder geval heel veel zin in! Meer dan de helft van het vilt is al geknipt, gezellig voor de open haard in het vakantiehuisje, dat scheelt alweer.
Voordeel van deze stal is dat ik er in totaal 6 hoofdjes van schapenwol voor moet gaan maken. Dat vind ik nog steeds een lastig klusje, om die mooi rond en stevig te krijgen. Na deze 6 lukt me dat vast wel!

Geen opmerkingen: