Alles is met de hand gemaakt en heeft enorm veel tijd gekost. Met de os ben ik bijv. een hele avond bezig geweest en met de poppetjes meer dan twee! Alles is nagemaakt van een bestaande stal, die de oppas van Anna al eens had gemaakt. Gelukkig had ze het patroon nog. De ezel en de os heb ik iets anders gemaakt dan het voorbeeld. Toen ik aan het googlen was naar een plaatje van een os, kwam ik zowaar een vilten os tegen! En die had echt prachtige horens, dus die heb ik zo nagemaakt. En de ezel kwam ik ook tegen... met zwarte manen. Dat vond ik veel mooier... dus de grijze heb ik er weer afgepeuterd.
De herder heeft een leren tasje en hoed op. Daar had ik speciale leernaalden voor gekocht, maar dan blijft het nog een pittig klusje... zere vingers!
Toen deze figuren klaar waren, had ik echt weer zin om achter de naaimachine te kruipen. De drie wijzen en hun kamelen moeten maar wachten tot de volgende kerst. Waarschijnlijk neem ik de materialen mee op vakantie deze zomer. Lijkt me een heerlijk klusje voor in de zon. :)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten