zondag 5 april 2009

Biggetjespak

Anna heeft over 2 weken een boerderijfeest op school. Alle kleuters mogen dan in stijl verkleed komen en zo gaan ze in groepjes allerlei spelletjes doen, erg leuk! Gelukkig werd het thema dit jaar ruim op tijd gemeld en kon ik al vroeg beginnen met Anna's outfit. Toen ik haar vroeg hoe ze verkleed wilde, zei ze meteen dat ze als biggetje wilde. Ze is gek op roze! ;) Een boerinnetje was echt niet leuk, dus ben ik maar aan de slag gegaan met roze fleece.
Voor het pak heb ik een beren-patroon uit de KnipMode van jan'97 gebruikt. Ik had heel makkelijk de oortjes er zo tussen kunnen naaien, maar ik had eens een prachtig Dino-pak gezien (van Saskia) met een losse kop er bovenop en dat leek me geweldig ook eens te proberen. Duidelijk geval van "waarom makkelijk doen, als het moeilijk kan"-syndroom. De biggetjeskop was gelukkig snel gevonden in de Knippie baby van zomer 2007. De ogen en de neusgaten zijn machinaal geborduurd, ook heel simpel, vooral het zoeken van de juiste groote en de plaatsbepaling... ;) Daarna heb ik de kop opgevuld en met de hand op de capuchon vastgezet. Eigenlijk is het pak net te groot, met name de capuchon. Anna heeft ook een klein hoofdje... Misschien zou de kop daarom toch iets verder naar achteren op de capuchon geplaatst moeten worden en de capuchon iets kleiner of zoiets. Maar ik weet of ik daar nog wel zin in heb... Als ze volgend jaar nu op school een sprookjesfeest doen, kan Anna hem zo weer aan, als één van de drie biggetjes! Ik vrees alleen dat ze dan een roze prinsessenjurk wil. En daar kan ik haar geen ongelijk in geven!

6 opmerkingen:

Nicole Claudia zei

Het pak is ontzettend leuk geworden. Heel erg knap gemaakt! Ze zal een geweldig feest hebben met dat pak aan!

Groetjes, Collie

kronova zei

Super! Vel plezier op het feest.
groetjes Kronova

*OLLY* zei

Wat heb je dat geweldig goed en mooi gemaakt zeg!
Veel plezier op het feestje!
Groetjes Monique

Anoniem zei

Hey,

Da's een cool varken. Miami Vice-pig!!

Gr
Bram

Hannie Mars zei

Wat staat Anna hem geweldig, echt een piggiepig! Hij is mooi geworden, nu maar hopen dat het niet te warm weer is hoor, want dat is natuurlijk niet fijn.

Groetjes Hannie

artymel zei

Jeetje, wat ontzettend leuk!
Echt super gemaakt.
En was het leuk op het feestje? Nog veel na bestellingen gehad, hihi.
Groetjes ArtyMel