zondag 2 september 2012

Lore strandjurkje

Weer één van mijn favoriete patronen, alleen wel weer helemaal verknasterd. Van het oorspronkelijke topje is weinig meer over. Ik heb al erg veel van dit soort jurkjes gemaakt en deze overslagversie is, heel handig stofbesparend. Het hele jurkje komt uit 70 cm. De appeltjestricot kocht ik meer dan een jaar geleden bij Michas Stoffecke. Ik vond hem toen erg mooi en origineel. Dat originele is er wel af... als je het maanden uitstelt om de schaar erin te zetten en hij nu ook in Nederland overal te koop is. Een goede les om gewoon meteen de schaar in je mooiste stofjes te zetten. Maar mooi vinden Anna en ik het stofje nog steeds. De appeltjesgroene tricot van de biesjes ligt al meer dan 14 jaar in de kast. Toch leuk dat je zo'n restje nog kan gebruiken na al die tijd.

2 opmerkingen:

Sacha zei

Leuk idee,zo'n apart voorpand! Gelijk op de todo-lijst voor volgend zomer. Gebruik je dan nog wel de Lore-achterkant?

Diana, zei

Nee, de voorkant gebruik ik als achterpand.