zondag 4 juli 2010

Elodie

Normaal gesproken hoef ik een patroon niet meteen te hebben, als hij uit komt, maar voor de Elodie heb ik een uitzondering gemaakt. Zo gauw het patroon van Collie Collie te koop was, heb ik hem besteld bij Farbenmix. Ik vond het een erg mooi zwierig jurkje en echt iets voor Anna. Eigenlijk was het nog een verlaat kerstcadeautje. Ik had namelijk nog een tegoedbon liggen van Farbenmix, die had ik gewonnen met de weggeefactie op Klickundblick tijdens de adventstijd.
Ik heb voor Anna maat 110/116 genomen en de hals iets hoger geknipt (nog geen cm) en ook de rokdelen aan de boven en onderkant een paar cm langer. Op de foto trekt ze de hals net een beetje uit model, maar in werkelijkheid loopt hij mooi rond. Qua lengte vind ik hem zo precies goed. Ik twijfel nog een beetje over de mouwtjes... ik heb het elastiek al korter genomen dan op het patroon stond, maar ze zijn nog wel wat wijd, maar strakker zit vast minder lekker... Het was een heerlijk patroon om te naaien en de beschrijving was ook erg duidelijk. Ik ben zelf erg tevreden over het resultaat. Het model zit Anna prima en hij staat haar ook erg schattig. Ik geniet nog even heel erg van het zoete en meisjesachtige... over een paar jaar wil ze dat vast niet meer. Maar vandaag heeft ze de hele dag lopen dansen en draaien in deze jurk!

1 opmerking:

Karin van D. zei

Wat een schattig jurkje. Prachtig stofje ook, heel romantisch!