Vandaag is onze Anna alweer 6 jaar geworden. Ik ben wel een beetje weemoedig... Ik geniet namelijk zo van die kleuterleeftijd!Ze heeft de hele dag gestraald en was op en top jarig. Ze is door ons en alle opa's en oma's erg verwend met een keyboard, waar ze al lekker op gepingeld heeft en alle knopjes heeft uitgeprobeerd... Ik ben benieuwd of ze er binnenkort al een echt liedje uitkrijgt.
Een paar weken terug ben ik al begonnen met haar verjaardagsjurk, de ballonjurk van Abracadabra nr.106. Ik was gelukkig door Petra gewaarschuwd dat de maat erg groot uitviel. Ik heb nu dus maat 104 gemaakt ipv 116. Eigenlijk vind ik hem nog steeds een beetje te wijd. Ik ben wel vergeten de extra cm van de rits van de wijdte van het voorpasje af te knippen. Niet de eerste keer dat ik die fout maak... Maar dan nog. De lengte van de jurk heb ik wat aangepast door de bovenrok 5 cm te verlengen. Omdat je hem naar binnen inslaat, komt dat op 2,5 cm extra uit. Ik heb ook een andere werkwijze aangehouden dan werd aangegeven. Ik hou er niet van als de binnenkant niet mooi afgewerkt is. Als ik hem nog een keer zou maken, zou een beleg voor de hele voor- en achterpas maken incl. schouderbanden. Maar afgezien van de maat en de beschrijving vind ik het gewoon een heel erg mooi patroon en hij staat Anna ook erg leuk.
Ik ga nog wel even een nieuw shirtje maken (of kopen). Deze lag nog in de kast (uitverkoopje van 2 euro), maar ik vind hem toch te groot.
14 opmerkingen:
Wat een prachtig jurkje is het geworden! Gefeliciteerd met je grote meid!!
Nog van harte gefeliciteerd met de grote dame! En wat een prachtige jurk heeft ze aan. Leuke stof.
Groetjes, Isabelle
Van harte met je grote kleine dame! Mooie jurk is het geworden, lieve/leuke stof ook!
Gefeliciteerd met je grote meid! 6 jaar is inderdaad alweer zo'n hele leeftijd.
Mooie jurk is het geworden.
Groetjes, Josette
nog Gefeliciteerd met de verjaardag van Anna.
leuke verjaardag jurk heb je voor haar gemaakt.
groetjes
Alsnog van harte gefeliciteerd!
Ik vind de jurk erg mooi geworden, leuke stof!
Ik heb het patroon ook gekocht maar moet dan nog maar even goed naar de maat kijken, bedankt voor de tip.
De traktaties zijn ook geweldig, kan me voorstellen dat die goed in de smaak vielen!
Hij is mooi geworden! Staat leuk ook..
Van harte hoor en een fijne dag gewenst!
groetjes.. Petra
Van harte gefeliciteerd met de alweer 6-jarige dame! De jurk staat haar prachtig daar zal ze nog lekker lang plezier van hebben.
Groetjes, Collie
nog gefeliciteerd
met haar 6de verjaardag
(ik wist dat er nog een meisje gelijk met mijn meisje jarig is hier op forum maar was vergeten bij wie)
groetjes
Nog van harte gefeliciteerd met je dochter. Ze ziet er mooi uit in haar prachtige jurk!!
Wat prachtige jarige job in haar nieuwe jurk! Van harte proficiat met je grote dochter!
groetjes
Jeanette
GEFELICITEERD!!! En dat met zo'n mooie jurk! Helemaal goed!
Groetjes hannie
Hartelijk gefeliciteerd.
Prachtige jurk!!
Groetjes Arjanne
De jurk is mooi geworden. Gefeliciteerd nog met jullie meisje.
Groetjes,
Linda
Een reactie posten