Het rokje is naar een heel oud patroon uit de Knippie Idee van winter 2002. Wie wat bewaard, heeft wat...
De stroken zijn gemaakt met de Ruffler en het band is er eerst opgeplakt met Stylefix van Kleurenmix en is er daarna opgestikt. Lang leve dit soort hulpmiddelen! Scheelt tijd en gepruts! Een simpel rokje, maar ik vind hem wel bijzonder door het stofje. Die lag ook al(weer) jaren in de kast, omdat ik hem zo mooi vond en bang was om erin te knippen. Nu Anna's roze fase ten einde komt, moest er nu echt wat mee gebeuren. Ik hoop dat ze hem net zo graag gaat dragen als dit rokje. Verder vond ik nog wat leuke rood-roze tricots in de kast. Daarvan maakte ik de Laguna legging, nummer zoveel en de Watermelon-top uit de Ottobre van zomer 2013. Echt een superleuk patroon, dit wordt vast niet de laatste.
Leuk dat het dit jaar gelukt is om 7 (kleding)stukken te maken in 14 dagen. Ik ben benieuwd naar de resultaten van de anderen. Het was erg leuk om met elkaar te doen! Iedereen bedankt voor de aanmoedigingen. Hopelijk heb ik nu de flow weer een beetje te pakken nu ik vier UFO's weggewerkt heb. Ik ga in ieder geval niet meer zoveel dingen in het voren knippen. Dat werkt toch niet voor mij.
Verder bedenk ik me ineens dat alles ook nog eens UWYH was. Alles geshopt in eigen kast.
6 opmerkingen:
Wat een vrolijk setje. Ik heb ook stylefix gebruikt bij het opzetten van tig bandjes op de rok van Bridget. Werkt super!!
Groetjes, Collie
Wat een prachtig setje!
Het is idd een heel leuk setje geworden. En zo herkenbaar, je niet-van-tevoren-knippen en afwijken-van-lijstjes-verhaal. Had ik ook kunnen schrijven :) Maar top dat het is gelukt, 7 in 14!
Weer een superleuk setje voor dochterlief! Heerlijk daf je nu weer een aantal ufo's hebt weggewerkt en weer een beetje minder creatieve voorraad in de kast hebt. Zit je nu weer in de flow om lekker door te naaien? Of gaan de machines ook even lekker met vakantie
Aha, die 7 in 14 dagen bedoel je, lekker dat je het gehaald hebt! Leuk setje, het rokje vind ik erg leuk!
We zijn nog een week naar Normandië geweest, was heerlijk. Nu weer aan het werk. Ik heb wel weer zin om een nieuw project op te pakken, maar werk en stapels wasgoed vragen ook aandacht. Maar het lijkt me heerlijk om die flow vast te houden. Mijn machines hebben vakantie genoeg gehad de afgelopen maanden. : )
Een reactie posten